.

.

keskiviikko 17. tammikuuta 2018

Sänghimmel

Eftersom sovrummet, i väntan på stora, luftiga och ljusa utrymmen och en stor lottovinst, skall omvandlas till hobbyrum, så var det dags för sängen att flytta in i vardagsrummet.

På sätt och vis ingen dålig idé, eftersom jag har ett rätt stort vardagsrum och det faktiskt känns lite onödigt att ha sovrummet att bara.....ja sova i, så varför inte? Tankarna rann ut ur munnen innan jag hunnit tänka dem till slut och dottern blev eld och lågor. Sagt och nästan gjort, förra fredagskvällen släpade jag sängen in i vardagsrummet för att få en överblick på hur det sist och slutligen skulle se ut, ja om allt skulle gå att förverkliga över huvudtaget.

Men min "överblick" eller "testing-testing" brukar alltid få lite för mycket fart under vingarna och hur det nu var så fick jag några delar från en gammal vävstol hem hämtade från ortens återvinningsbutik innan den samma fredagen var till ända. Jag hade nog bongat dem redan några dagar innan, men fröet måste först sås och vattnas för att det skulle kunna växa, men med en jäkla fart började idéen sedan växa och knaka i huvvo mitt.

Delarna fanns inte direkt till försäljning där hos dem, utan var inklämda längst bak i i deras produktionsutrymmen, men killarna var snälla och släpade fram dem. De sågade dessutom, enligt givna mått, till några bräder utav gamla rödmylleplankor för att jag skulle kunna förankra delarna med varandra och också fixa en hylla uppe ovanpå. Och så körde dom hem dem. Där stod de så vackert uppradade utanför kyrkans sidodörr då vi kom hem med dottern efter arbetsveckan.

Jag släpade in allting i nedre farstun efter att ha kollat med kyrkvaktmästaren att det nu inte var någon på väg in den vägen samma kväll och så började tömningen av hörnet i vardagsrummet. I nåt skede kom jag underfund med att jag nog inte fixar skruvandet ensam eftersom delarna var något stora, så jag ringde systra mi, som kom för att hjälpa.

Vi bar upp allting och så var det bara att ta fram akkuborrmaskinen och köra igång. Man kommer faktiskt LÅNGT med kvinnokraft, en fantastisk idé 😁 och förbannat mycket jävlar-anamma. Fem fingrar och en knyck så hade vi stommen gjord.



Men vilken briljant idé hade jag kommit på? Jo, ifall jag skall sova i vardagsrummet så skall jag tammetusan ha en sänghimmel. Och det fick jag. Så nu sover jag i vardagsrummet under en helt egen designad sänghimmel, gjord utav återanvändningsmaterial och linnegardiner. Det är bara stjärnorna som fattas.


Ja och hobbyrummet 😏......

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti