.

.

torstai 4. tammikuuta 2018

Me and myself

Ibland blir jag riktigt, riktigt trött på omvärlden med alla dess påhitt och förväntningar.

Jag blir trött på att nyppa mina ögonbryn och att klämma finnar or whatever. Nu fick jag faktiskt Brynfix-presentkort till julklapp, sannerligen har någon annan också blivit trött på mina onyppade ögonbryn. Fast det är ju nog fint med snygga ögonbryn.

Jag blir trött på känslan att jag borde sätta makeup alla dagar. Jag absolut INGEN koll på hurdan makeup som är kvalitativ och som skulle vara enkel att få till, nu köper jag den makeup jag använder till nedsatt pris på Citymarket och vägrar använda mascara, utom i nödfall för jag hatar att tvätta av den på kvällen innan jag skall lägga mig. Det som inte redan trillat nedanför ögonen vill säga. Men vad FINT det är då någon har en välgjord makeup som får ens ögon att se större ut, kinderna att se högre och smalare ut och med en hy som får Snövit att gråta blod .

Jag blir ännu tröttare på att jag borde fixa håret alla dagar. Jag ser ut som Ronja Rövardotter i huvudet då jag stiger upp på morgnarna, alla morgnar! Jag har löst detta genom att använda mössa, lippis eller duk, så hejhej till alla er som funderar varför jag har mössa både inne och ute. Bad-hair-day. Håller i sig både sommar och vinter. Och samma här, jättefint då någon har håret lagat, jag vill OCKSÅ ha!

Kuvahaun tulos haulle älä valita

Jag blir väldigt trött om jag behöver göra nåt mera åt mina naglar än klippa dem. Att fila, måla och på nåt annat sätt underhålla dem skulle var fullständigt övermäktigt för mig. Mina intressen skulle bara förvärra situationen eftersom de ingalunda förebygger möjligheterna till fina naglar. Men snyggt är det med välvårdade naglar, inte kan jag annat säga.

Men jag blir riktigt förbannat, fruktansvärt trött på att raka mina ben och trött på att raka mig under armarna. Nej, jag gillar inte ALLS att håret växer, så jag gör det nog, men att komma igång, det är DÄR skon klämmer. Jag önskar ALLA skulle skita i att göra det, jag tycker vi kunde bli inbitna feminister allihopa, GRÖNA feminister, det är väl dom som har rätten att låta bli? Eller?

Fast....jag kom just på att jag kanske borde ha blivit MAN?! 

Libertine - - En 20-årings syn på sex, kärlek, relationer och livet

Jag har det ganska BRA faktiskt och jag bryr mig egentligen inte alls om vad som växer var eller om håret ligger intryckt platt som en pannkaka i en mössa tio dagar i rad, men ni vet, ingen rök utan eld 😅 Och jag ville ju inte ta storyn om bilen som läcker, baken och magen som växer, åldern som ökar och hemoroiderna och inkontinensen som tackgodegud inte ännu hittar hem till mej!

Godnatt hörni, imorgon är det fredag.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti