.

.

perjantai 26. tammikuuta 2018

Messenger





Tidigare skickade jag alla "viktiga" inlägg på Facebook till min egen sida, så jag skulle komma ihåg att läsa dem senare. Vadå viktiga? Jo allt jag snappade upp som jag kunde ha nytta av senare. Nå, viktiga och viktiga, kanske rätt ord vore intressanta, sådana som kom mig in på hjärtat, humoristiska och helt dorka juttun.

Uuuggghhhhh

Men läste jag inläggen? Nej, mycket sällan, för de försvann i en rasande fart ner i flödet eftersom jag är rätt aktiv på FB och jag glömde också vad det var som var SÅ viktigt att jag måste posta det till min egen sida så att ingen annan såg det. VERKLIGEN ett enerverande dilemma.

Så jag kom upp med en bra idé som gick ut på att jag i stället skickar allt viktigt till mig själv i messenger, ja för där figurerar ingen annan än jag själv. MED mig själv, inget som försvinner långt ner tack vare min egen aktivitet, en fantastiskt briljant idé måste jag säga. Jaoch ifall de försvinner så är det ända bara jag som samlar ihop ÄNNU mera grejs och mojs.

Nå, nu har jag samlat en hel del; recept, artiklar, sådant som har med återvinning att göra, massor som jag kunde ha nytta av att läsa med tanke på mitt arbete, bilder, aforismer, kost & hälsa, inredning, påminnelser, sex och hårstilar, ja precis allt som man kanske vid urminnes tiden klippte och klistrade in i ett hemligt häfte.
Shopping Cents : Confessions of a Bargain Shopper
Problemet här är dock att jag inte nu heller hinner läsa allt jag samlar på, allt kommer in via en fyrfilad motorväg i huvudet mitt och så söker jag en parkeringsficka (läs: maximalt stor parkeringsgrotta) där jag bromsar in, parkerar, låser, tittar mig över axlen och rusar iväg mot nya fantastiska inlägg, det finns SÅ mycket intressant.

Men var är bromsen människa? 

Jo, jag drar nog i handbromsen ibland, men det är så mycket jag borde få ta del av, lära mig och sedan förverkliga, jag borde klona mig själv så jag skulle hinna med allt. 

Men messenger skulle nog i det skedet få både stärv och stroke, då hela mitt hemliga häfte skulle  säga *puff*, lösas upp ch försvinna. Nu blir det ingen parkeringsgrotta nå mer, jag skall med jämna mellanrum stanna på en P-plats nära havet och läsa allting. 

Snart är jag SMART!

When you think about it, intelligence is a fairly broad term. Most of us are completely sharp in some areas but dull in others. Psychologist Howard Gardner asserted that we actually have “multiple intelligences,” and this infographic sums them up.

Fast det kan bli tufft. MYCKET TUFFT 😅

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti