.

.

torstai 4. tammikuuta 2018

Hobby"rum"

Jag behöver ett hobbyrum. Ett stort hobbyrum där jag kan bre ut mig med allt mellan himmel och jord som behövs för att kunna förverkliga alla större och mindre projekt som väntar på att se dagens ljus ännu under min livstid.

Keltainen talo rannalla: Modernia ja vähän väriä

Jag måste få utrymme för att påbörja ett projekt, lämna det i mitten och slutföra ett annat. Allt eftersom idéerna ploppar fram, material finns tillgängligt samt beroende på humör och olika känslor som bubblar upp till ytan.

Maybe a small area or even just a table that's all paint-splattered and stuffed with art supplies

Det finns faktiskt en STOR kyrkvind här ovanför lägenheten, jag kunde kanske komma överens med Gud om att få låna den. Jag undrar vad jag kunde erbjuda i utbyte? Sång? Musik? Skratt och glädje? En jämn ström med människor som vill titta in för Åååååa sig och Oooooooh:a sig över mina mästerverk? Jag vet inte riktigt, det finns inga fönster där och Gud han har en massa grejs och mojs där som måste få vara kvar. Han kanske inte ALLS vill att jag kommer och börjar rumstera i hans hus?

Master Printmaker | Sarah Amos Studio

Men hur som helst, nu slog det mig, jag känner några som är funtade precis som jag. Ja eller ditåt, jag får nog börja förbereda dem på att vi borde få igång någonting liknande som på bilderna här. De vet kanske inte om ännu att de är intresserade, men allt har sin tid.

Insane amount of stuff.

Det här var en riktigt bra idé, om man får skryta på sig själv (jo det får man), nu skall jag bara sova på saken. Fast jag brukar få problem med att sova då jag riktigt kommer upp i varv. Men det är en BRA sömnlöshet. Ja eller nog sover jag, men sedan vaknar jag mitt i natten, skriver ner ideérna i ett block jag har liggande brevid sängen och så somnar jag om. Ojoj, nu blev jag riktigt eld och lågor 😅

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti