.

.

lauantai 27. heinäkuuta 2019

Vem är jag?


Aiheeseen liittyvä kuva
Via arbetshälsovården kom jag i kontakt med en väldigt bra arbetsplatspsykolog C som verkligen kan reflektera och ställa rätt frågor.

Jag har bara träffat henne några gånger, men nu har jag som hemläxa att fundera och svara på tre frågor:

1. Vem är jag?
2. Vad behöver jag?
3. Vad vill jag?

Det kunde ju vara lätt att svara på fråga nummer ett tex. mamma, dotter, syster, arbetskompis, vän och djurvän. Jag behöver en ny bil, lite mera pengar på kontot och jag vill hinna med en massa. Men, det vore alltför lätt. Skrattretande lätt.

För nu blir det mycket mera utmanande, eftersom tanken är att jag skall skala bort alla de roller jag blivit given eller själv skapat och se enbart på mig själv som människa, på den JAG är, på mina EGNA behov och på vad JAG vill.

Mitt innersta jag.

Den personen, den själen, ska jag nu försöka gräva fram långt in ifrån, hitta nycklarna och låsa upp extremt fastrostade dörrar och pika ner några murar, vada genom en massa kaosvatten och klättra över höga berg för att nå fram.

För mitt innersta jag, i sin helhet, det finns gömt därinne, kanske till och med glömt till en del.

Men jag skall göra mitt bästa, det lovar jag.

Kuvahaun tulos haulle who am i

Fast 
Vem är DU?
Vad behöver DU?
Och vad vill du?

Kuvahaun tulos haulle who are you

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti